Hallo lezers,

Misschien weten jullie al wel wat handlettering is, misschien ook niet. Het gaat erom dat je letters en woorden op een mooie en originele manier tekent. Je schrijft ze dus niet, je tekent ze! Je kunt ze echt overal voor gebruiken:
– quotes
– adressen
– kaarten
– verpakkingen
– alles wat je leuk vind!

Maar hoe begin je nou? Het gaat erom dat je letters tekent, en om dat mooi te kunnen moet je veel oefenen! Laat je fantasie de vrije loop want straks wordt het nog saai! Dan wil je niet. Probeer van alles en als het mislukt is het ook niet erg!

Hoe oefen je? Wat voor mij belangrijk is is dat het oefenen niet voor een ander doel is dan oefenen. Anders probeer ik geen nieuwe dingen uit, en wordt het dus ook saai. Wat ik vaak doe is naar een gesprek luisteren, en alle leuke woorden die ik hoor op te schrijven/tekenen. Ik krijg dan een heel blad met woorden en zo oefen ik. Als je het nou wat onbeleefd vind om mensen af te luisteren kun je ook een tv programma aanzetten en daarbij hetzelfde doen!

Wat ook zeker goed kan werken is een soort afspraak met mensen die het ook willen leren. Je geeft dan om de beurt een opdracht en iedereen doet die. Na een week laat je elkaar het resultaat zien en geef je elkaar tips en wordt de nieuwe opdracht gegeven. Zo leer je veel van elkaar en het is ook nog heel erg leuk! Ik doe dit nu met een paar mensen, en ik zal het resultaat zeker laten zien!

Maar nu de winactie: stuur mij een mail (elephasmaximo@gmail.com) met een foto van jou tekening. Ik zal iedereen tips, tops en adviezen hoe ze moeten oefenen geven. En niet alleen dat; ik zal ook een random iemand een cadeau in handletterstijl geven!

Veel succes met oefenen, en laat weten wat je ervan vind in je reactie hé!

Elephas

2 thoughts on “Handlettering

  1. Handig, maar kun je ook nog een paar plaatjes laten zien van hoe jij dat doet? Dat zou ik fijner vinden🙂 Leuke site trouwens!

    Like

    1. Hoi miriam,

      Ik zal binnen nog een blog maken over handlettering, met wat reële voorbeelden, zodat jij ook iets echt kunt zien! Ik kan ook wat opdrachtjes geven, die ik dan zelf ook doe. Daarmee kunnen we elkaar helpen!

      Elephas

      Like

Leave a Reply

